Wniosek o aktualizację informacji w bazie danych ewidencji gruntów i budynków

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony  wniosek o aktualizację informacji ewidencji gruntów i budynków.
  2. Dokumenty stanowiące podstawę aktualizacji danych ewidencyjnych, wnioskowanych zmian.
  3. Pełnomocnictwo, jeśli Wnioskodawcą nie jest właściciel lub osoba fizyczna bądź prawna, w której władaniu znajduje się grunt, budynek lub lokal.

Miejsce złożenia dokumentów

  1. Osobiście: Kancelaria Starostwa Powiatowego w Krasnymstawie, ul. Sobieskiego 3, pok. 117, I piętro,
  2. Pocztą tradycyjną,
  3. W formie dokumentu elektronicznego za pomocą: skrzynka podawcza na portalu ePUAP,
  4. Dokumentu opatrzonego podpisem elektronicznym, o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U. 2020 poz. 1173) na adres e-mail: starostwo@krasnystaw-powiat.pl.

Opłaty

Dokonanie czynności urzędowej podlega opłatom, które naliczane są na podstawie przepisów ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, w wysokości:

  1. 10 zł – za wydanie decyzji przez organ, w przypadku, gdy aktualizacja operatu ewidencyjnego, wymaga  wyjaśnień  zainteresowanych,  uzyskania  dodatkowych  dowodów,  lub  w  przypadku wydania decyzji odmawiającej aktualizację danych ewidencji gruntów i budynków.
  2. 17 zł – obowiązek zapłaty opłaty skarbowej w wysokości 17 zł, występuje w  przypadku,  gdy następuje złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis,  wypis  lub  kopia – od  każdego  stosunku  pełnomocnictwa  (prokury), z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego  małżonkowi, wstępnemu,  zstępnemu  lub  rodzeństwu  albo, gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).
  3. Zwolnione są od opłat skarbowych decyzje o umorzeniu postępowania.

Termin i sposób załatwienia

Zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego  (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.).

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2020 r., poz. 276 z późn. zm.).
  2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r., w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2019 r., poz. 393) .
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2020 r., poz. 256 z późn. zm.).
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1000 z późń.zm.).

 

Tryb odwoławczy

Od decyzji w sprawie odmowy aktualizacji informacji ewidencji gruntów i budynków, służy stronom prawo wniesienia odwołania do Lubelskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Lublinie, za pośrednictwem Starosty Krasnostawskiego, w terminie 14 dni, licząc od daty doręczenia niniejszej decyzji.

Inne informacje

Właściciele/władający nieruchomościami zgłaszają właściwemu staroście zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków w terminie 30 dni, licząc od dnia powstania tych zmian. Obowiązek ten nie dotyczy zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków, wynikających z aktów normatywnych, prawomocnych orzeczeń sądowych, decyzji administracyjnych, aktów notarialnych, materiałów zasobu, wpisów w innych rejestrach publicznych oraz dokumentacji architektoniczno-budowlanej przechowywanej przez organy administracji architektoniczno-budowlanej. Zgłoszenie/wniosek w sprawie aktualizacji danych ewidencji gruntów i budynków składa właściciel/władający lub pełnomocnik.

Sprawę prowadzi:

  1. Natalia Smolira - Krawczyk – Główny Specjalista (gm. Izbica, gm. Rudnik) pokój nr 06 (parter), wew. 175
  2. Anna Cieliszak – Główny Specjalista (gm. Siennica Różana) pokój nr 06 (parter), wew. 175
  3. Dorota Delikat – Główny Specjalista (gm. Krasnystaw Miasto, gm. Gorzków) pokój nr 07 (parter), wew. 176
  4. Joanna Kopiec (gm. Łopiennik Górny, gm. Żółkiewka) pokój nr 07 (parter), wew. 176
  5. (gm. Krasnystaw, gm. Kraśniczyn) pokój nr 08 (parter), wew. 177

 

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 13 maja 2019 07:57
Dokument wprowadzony do BIP przez: Andrzej Kostrzanowski
Ilość wyświetleń: 3155
17 sierpnia 2020 11:12 (Paweł Piłat) - Aktualizacja danych sprawy.
13 maja 2019 08:06 (Andrzej Kostrzanowski) - Dodanie załącznika.
13 maja 2019 08:05 (Andrzej Kostrzanowski) - Dodanie załącznika.
Zatrzymaj banner przewijany