1) Nazwa i Adres zamawiającego:
Powiat Krasnostawski, ul. Sobieskiego 3, 22-300 Krasnystaw, tel. 082-576-52-11 do 13. fax. 082-576-45-88, strona internetowa www.krasnystaw-powiat.pl
2) Określenie trybu zamówienia: przetarg nieograniczony.
3) Adres strony internetowej na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.krasnystaw-powiat.pl. Cena siwz w wersji papierowej –100,00 zł.
4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych :
4.1.Modernizacja i remont Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Krasnymstawie obejmuje wykonanie robót budowlanych w zakresie:
- wymiany elementów konstrukcyjnych i pokrycia dachu,
- wymiana rynien, rur spustowych, obróbek blacharskich,
- przemurowania istniejących kominów i udrożnienia przewodów wentylacyjnych,
- wymiany stolarki okiennej i drzwiowej, wymiany podokienników zewnętrznych i parapetów wewnętrznych,
- wykonanie brakujących ław fundamentowych, koszy podokiennych oraz izolację ścian fundamentowych,
- wykonanie tynków renowacyjnych,
- wykonanie tynków elewacyjnych wraz z odtworzeniem gzymsu okapowego
- malowanie elewacji
- wykonanie posadzki w refektarzu,
- wykonanie monitoringu obiektu,
- osuszenie budynku metodą bezinwazyjną,
4.2. Szczegółowy zakres prac określony został w projekcie budowlanym, oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót stanowiący załącznik nr 10 do SIWZ
4.3. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w ramach projektu pn: ”Standaryzacja, modernizacja i termomodernizacja placówek opiekuńczo wychowawczych powiatu krasnostawskiego” współfinasowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013.
4.4. Przedmiot zamówienia odpowiada następującym kodom CPV: 45.45.30.00-7, 45.26.25.22-6, 452600000-7, 454200000-7, 45453000-7, 45320000-6, 45312000-7, 45431000-7.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
5) Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
6) Termin wykonania zamówienia: – od dnia podpisania umowy do dnia 30 listopada 2010 roku.
.7) Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
7.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
7.1.1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
7.1.2. Posiadają wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia. Warunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał, co najmniej dwie roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia polegające na robotach budowlanych, remontach i pracach konserwatorskich w obiektach podlegających ochronie konserwatorskiej o wartości netto co najmniej 700 000,00 PLN (siedemset tysięcy PLN) każda. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
7.1.3. Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że personel kierowniczy proponowany do wykonania zamówienia posiada odpowiednie doświadczenie i kwalifikacje do robót objętych niniejszym przetargiem. Wykonawca winien dysponować następującymi osobami zdolnymi do wykonania zmówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia: kierownik budowy – 1 osoba oraz kierownicy: robót ogólnobudowlanych – 1 osoba, konserwatorskich - 1 osoba. Doświadczenie zawodowe każdej z osób z proponowanego personelu kluczowego winno wynosić minimum 5 lat. Kierownik budowy może być jednocześnie kierownikiem robót ogólnobudowlanych. Każda z wymienionych osób za wyjątkiem kierownika robót konserwatorskich musi posiadać stosowne uprawnienia w zakresie kierowania robotami budowlanymi w poszczególnych branżach bez ograniczeń (w pełnym zakresie, bez reglamentacji prac dozwolonych) oraz musi posiadać zaświadczenie o kwalifikacjach wydanych na podstawie § 19 Rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 24 sierpnia 1964 r w sprawie zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach i archeologicznych prac wykopaliskowych ( Dz. U. 1964r Nr 31, poz. 197 ), §17-19 Rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 11 stycznia 1994 r o zasadach i trybie udzielania zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach oraz prac archeologicznych i wykopaliskowych, warunkach ich prowadzenia i kwalifikacjach osób, które mają prawo prowadzenia tej działalności ( Dz. U. z 1994r Nr 16, poz. 55 ) lub spełniać wymagania § 8 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych, czyli „posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa Budowlanego oraz wykazać się co najmniej 2-letnią praktyką zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych”. Powyższa praktyka winna być potwierdzona przez właściwy Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków lub organ ochrony zabytków właściwy dla miejsca wykonywania robót na obiektach zabytkowych. Kierownik robót konserwatorskich musi spełniać wymogi ustalone w § 7 ust 1 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych ( Dz. U. z 2004r Nr 150 poz. 1579).
7.1.4. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, ze: posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę co najmniej 900.000,00 PLN (dziewięćset tysięcy PLN) ;
7.1.5. posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na wartość co najmniej 500.000,00 PLN (pięćset tysięcy).
7.2. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania, w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.
7.3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do wykonania zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Wykonawca powołujący się na potencjał innych podmiotów w zakresie doświadczenia zobowiązany jest do wykazania spełniania warunku poprzez wskazanie części zamówienia jaką powierzy podwykonawcom.
7.4. Wykonawca może występować tylko w jednej Ofercie, (indywidualnie czy też jako Partner Konsorcjum) w odniesieniu do tego samego zadania inwestycyjnego.
7.5. W celu potwierdzenia spełnienia opisanych wyżej warunków Wykonawca musi załączyć do oferty dokumenty określone w pkt. 6 niniejszej SIWZ na podstawie których zostanie dokonana ocena spełnienia warunków na zasadzie spełnia/nie spełnia.
8. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz innych dokumentów składających się na ofertę.
8.1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu do oferty Wykonawcy muszą dołączyć następujące dokumenty:
8.1.1. Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 pkt. 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych (Załącznik Nr 2).
8.1.2. Wykaz wykonanych robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania wiedzy i doświadczenia zgodnie z wymaganiami pkt 5.1.2. niniejszej siwz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (Załącznik Nr 3).
8.1.3. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (kierowanie robotami budowlanymi) wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacje o podstawie do dysponowania tymi osobami Załącznik Nr 4. Do wykazu należy również dołączyć zaświadczenia o kwalifikacjach lub wykazy stosownych praktyk na budowach przy obiektach zabytkowych oraz pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych do wykonania zamówienia osób na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
8.1.4. Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia budowlane Załącznik Nr 5.
8.1.5. Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej w których wykonawca posiada rachunek potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy zgodnie z wymogami pkt 5.1.4.niniejszej siwz., wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
8.1.6. Opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia zgodnie z wymogami pkt 5.1.5.niniejszej siwz.
8.2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wykonawcy w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. należy złożyć następujące dokumenty:
8.2.1.Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. (Załącznik Nr 6)
8.2.2.Aktualny odpis z właściwego rejestru jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust 1 pkt 2 ustawy pzp. (Załącznik Nr 7).
8.2.3. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
8.2.4. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
8.2.5. Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
8.2.6. Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
8.2.7. Uwaga: Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosuje się do przepisów § 2 ust. 2 i § 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2009r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2009r. Nr 226 poz.1817).
8.3. Wszystkie dokumenty muszą zostać złożone w oryginale lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione.
9) Wymagane wadium.
9.1.Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w kwocie 10.000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy zł).
9.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert na okres 30 dni od upływu terminu na składanie ofert.
9.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
9.3.1. pieniądzu;
9.3.2.poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
9.3.3.gwarancjach bankowych;
9.3.4. gwarancjach ubezpieczeniowych;
9.3.5.poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).
9.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek zamawiającego: nr konta BS Krasnystaw 38 8200 0008 2001 0000 0042 0010.
9.5. W przypadku wniesienia wadium w formie niepieniężnej (gwarancje, poręczenia), koniecznym jest aby obejmowały one odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ustawy prawo zamówień publicznych.
9.6. Koniecznym jest zdeponowanie u zamawiającego oryginału gwarancji lub poręczenia (można załączyć do oferty przetargowej).
9) Kryteria oceny ofert i ich znaczenie - Cena – 100%
10) Miejsce i termin składania ofert:
Oferty należy składać w zaklejonych kopertach w pokoju nr 117 /Kancelaria/ w Starostwie Powiatowym w Krasnymstawie, ul. Sobieskiego 3, 22-300 Krasnystaw.
Termin składania ofert upływa w dniu 9 czerwca 2010r. do godz. 10.00.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 9 czerwca 2010r. o godz. 10.30.
w siedzibie Zamawiającego w pokoju 319, III piętro w obecności oferentów.
11) Termin związania ofertą: 30 dni
12) Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej – Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
13) Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów – Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów
14) Zamawiający w celu wyboru najkorzystniejszej oferty nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej.
15) Data zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych –24.05.2010r.
16.) Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4.
17. Zamawiający może unieważnić postępowanie jeżeli zaistnieją okoliczności opisane w art. 93 ust 1a ustawy prawo zamówień publicznych.
Wicestarosta Andrzej Kmicic |
|
Starosta Janusz Szpak |
Krasnystaw, maj 2010 r.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Starostwo Powiatowe w Krasnymstawie