Wniosek do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Krasnymstawie o podjęcie interwencji wobec przedsiębiorcy może złożyć konsument zamieszkały na terenie Powiatu Krasnostawskiego.
Załączniki do wniosku należy dołączyć wszystkie dokumenty dotyczące sprawy (np. faktura, paragon, umowa, reklamacja, odpowiedź na reklamację, wszelką inną korespondencję prowadzoną w sprawie itp.).
Konsumenci mogą zwracać się także o udzielenie pomocy prawnej w innej formie niż pisemna, mianowicie: osobiście, telefonicznie lub elektronicznie (dotyczy to m.in. porad udzielanych w celach informacyjnych, edukacyjnych, udzielanych przed powstaniem stosunku prawnego oraz świadczonej pomocy w sporządzaniu pism reklamacyjnych i sądowych)
Brak opłat.
Sprawa będzie załatwiana bez zbędnej zwłoki.
Konsument zostanie poinformowany o sposobie załatwienia sprawy pisemnie, telefonicznie lub drogą elektroniczną.
Art. 37 do 42 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r., poz. 184 j.t.)
Tryb odwoławczy nie jest przewidziany.
Porady i pomoc udzielane są na wniosek wyłącznie konsumentom, będącym mieszkańcami powiatu krasnostawskiego.
Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej nie związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową - definicja konsumenta na podstawie art. 221 Kodeksu cywilnego.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Starostwo Powiatowe w Krasnymstawie