Do wglądu:
Wniosek wraz z załącznikami właściciel pojazdu składa osobiście lub przez upoważnionego pełnomocnika:
W Starostwie Powiatowym w Krasnymstawie, ul. M. Sobieskiego 3, 22-300 Krasnystaw, Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg Publicznych, II piętro, pokój nr 206 lub w jednym z oddziałów zamiejscowych (mieszkańcy gmin Fajsławice i Żółkiewka):
w godzinach pracy urzędu.
Za wydanie decyzji o wycofaniu pojazdu z ruchu na okres 2 miesięcy opłata wynosi 80 zł., w przypadku wycofania na dłuższy okres, opłatę powiększa za każdy kolejny miesiąc o:
Należną opłatę uiszcza się:
Druk bankowego dowodu wpłaty wypełnia pracownik starostwa w trakcie realizacji usługi.
Niezwłocznie po złożeniu wymaganych dokumentów – nie później niż w ciągu 30 dni.
W sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.
Od decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Chełmie, za pośrednictwem Starosty Krasnostawskiego, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu może dotyczyć samochodu ciężarowego i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony oraz ciągnika samochodowego, pojazdu specjalnego i autobusu - okres czasowego wycofania wynosi od 2 – 24 miesięcy i jednorazowo może być przedłużony, łączny okres wycofania z ruchu pojazdu nie może jednak przekroczyć 48 miesięcy, licząc od dnia jego wycofania z ruchu. Na wniosek właściciela pojazdu okres czasowego wycofania pojazdu z ruchu może zostać skrócony.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Starostwo Powiatowe w Krasnymstawie