Zgłoszenie budowy wolnostojących parterowych stacji transformatorowych lub kontenerowych stacji transformatorowych, sieci

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  1. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. 
  2. Pełnomocnictwo do reprezentowania inwestora (opłacone zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1546, z późn. zm.)) – jeżeli inwestor działa przez pełnomocnika. 
  3. Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej – jeżeli obowiązek uiszczenia takiej opłaty wynika z ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej. 
  4. Inne (wymagane przepisami prawa).

Miejsce złożenia dokumentów

Zgłoszenie budowy wolnostojących parterowych stacji transformatorowych lub kontenerowych stacji transformatorowych (o powierzchni zabudowy do 35m2) lub sieci (elektroenergetycznych obejmujących napięcie znamionowe nie wyższe niż 1kV, wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych, telekomunikacyjnych) należy składać osobiście w kancelarii Starostwa Powiatowego w Krasnymstawie pokój nr 117 (I piętro)
w godzinach pracy urzędu lub przesłać na adres Starostwo Powiatowe w Krasnymstawie ul. Sobieskiego 3, 22-300 Krasnystaw.

Opłaty

Opłata skarbowa zgodnie z Ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej:

  • budowa sieci, o których mowa w art. 29 ust. 1 pkt 19a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane: o długości powyżej 1 kilometra – 2143 zł, o długości do 1kilometra – 105 zł
  • za wydanie zaświadczenia 17zł
  • dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa 17zł

Opłatę skarbową należy uiścić w dniu składania zgłoszenia, na rachunek bankowy
Urzędu Miasta Krasnystaw nr 74 8200 0008 2001 0000 0417 0061.

Termin i sposób załatwienia

Zgłoszenia należy dokonać przed terminem zamierzonego rozpoczęcia robót budowlanych. Właściwy organ, w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia może w drodze decyzji wnieść sprzeciw. Do wykonywania robót budowlanych można przystąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie.*

* W razie konieczności uzupełnienia zgłoszenia właściwy organ nakłada na zgłaszającego obowiązek uzupełnienia, w określonym terminie brakujących dokumentów, a w przypadku ich nieuzupełnienia – wnosi sprzeciw w drodze decyzji. Nałożenie w/w obowiązku przerywa bieg terminu (21 dni).

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane,
  • Ustawa z dnia 14 .06.1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.

Tryb odwoławczy

Od decyzji sprzeciwu służy stronom prawo wniesienia odwołania do Wojewody Lubelskiego w Lublinie za pośrednictwem Starosty Krasnostawskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Inne informacje

Sprawy prowadzi Wydział Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Krasnymstawie
pokoje 106-109 (I piętro).
tel. 82 576 72 86...88 wew. 110, 111, 112, 113.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wydział Architektury i Budownictwa
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 stycznia 2016 11:33
Dokument wprowadzony do BIP przez: Paweł Piłat
Ilość wyświetleń: 2076
03 stycznia 2022 11:02 (Paweł Piłat) - Aktualizacja danych sprawy.
03 listopada 2021 10:29 (Bartosz Babiarz) - Aktualizacja danych sprawy.
01 lipca 2021 13:15 (Bartosz Babiarz) - Dodanie załącznika.
Zatrzymaj banner przewijany