Zgłoszenie budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  1. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. 
  2. Pełnomocnictwo do reprezentowania inwestora (opłacone zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1546, z późn. zm.)) – jeżeli inwestor działa przez pełnomocnika. 
  3. Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej – jeżeli obowiązek uiszczenia takiej opłaty wynika z ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej. 
  4. Projekt zagospodarowania działki lub terenu oraz projekt architektoniczno -budowlany (w postaci papierowej w 3 egzemplarzach albo w postaci elektronicznej). 
  5. Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu – jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. 
  6. Inne (wymagane przepisami prawa).

Miejsce złożenia dokumentów

Zgłoszenia budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego należy składać osobiście w kancelarii Starostwa Powiatowego w Krasnymstawie pokój nr 117 (I piętro w godzinach pracy urzędu lub przesłać na adres Starostwo Powiatowe w Krasnymstawie ul. Sobieskiego 3, 22-300 Krasnystaw.

Opłaty

Opłata skarbowa zgodnie z Ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Opłatę skarbową należy uiścić w dniu składania wniosku, na rachunek bankowy
Urzędu Miasta Krasnystaw nr konta: 74 8200 0008 2001 0000 0417 0061.

Termin i sposób załatwienia

Zgłoszenia należy dokonać przed terminem zamierzonego rozpoczęcia robót budowlanych. Właściwy organ, w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia może w drodze decyzji wnieść sprzeciw. Do wykonywania robót budowlanych można przystąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie.*

* W razie konieczności uzupełnienia zgłoszenia właściwy organ nakłada na zgłaszającego obowiązek uzupełnienia, w określonym terminie brakujących dokumentów, a w przypadku ich nieuzupełnienia – wnosi sprzeciw w drodze decyzji. Nałożenie w/w obowiązku przerywa bieg terminu (21 dni).

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane,
  • Ustawa z dnia 14 .06.1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.

Tryb odwoławczy

Od decyzji sprzeciwu służy stronom prawo wniesienia odwołania do  Wojewody Lubelskiego w Lublinie za pośrednictwem Starosty Krasnostawskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Inne informacje

Sprawy prowadzi Wydział Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Krasnymstawie
pokoje 106-109 (I piętro).
tel. 82 576 72 86...88 wew. 110, 111, 112, 113.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wydział Architektury i Budownictwa
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 stycznia 2016 11:26
Dokument wprowadzony do BIP przez: Paweł Piłat
Ilość wyświetleń: 3177
03 stycznia 2022 11:02 (Paweł Piłat) - Aktualizacja danych sprawy.
03 listopada 2021 10:27 (Bartosz Babiarz) - Aktualizacja danych sprawy.
03 listopada 2021 10:27 (Bartosz Babiarz) - Aktualizacja danych sprawy.
Zatrzymaj banner przewijany